Klacht over je verloskundige?
Het is prettig als het contact met je verloskundige deskundig en aangenaam verloopt. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt over je verloskundige. Als een gesprek met je verloskundige niets oplost, kun je een klacht indienen bij de Stichting Geschilleninstantie Verloskunde. JUNO-verloskunde is hierbij aangesloten. Dit is conform de wetgeving Wkkgz.
Procedure
Heb je een klacht? Dan is het verstandig eerst met je verloskundige te praten.
Froukje: “Ik neem graag de tijd om rustig met je te praten over elk onderwerp, dus ook als je een klacht hebt.”
Misschien kan de onvrede in een gesprek opgelost worden. Levert een gesprek niets op of zijn er redenen om het gesprek niet aan te gaan, dan kun je de klacht voorleggen aan een klachtenbemiddelaar van de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is en doet hierover een bindende uitspraak.
Een klacht indienen
Stichting Geschilleninstantie Verloskunde
Postbus 2001
3500 GA Utrecht
Telefoon 073 – 689 18 90
Neem contact op met een klachtenfunctionaris.